"Nem könnyű ma kismamának lenni"

/nyákdugó, gátvédelem, paramami, tejci, ISZSZ, komfort szopi, tejleadó reflex, blokk szoptatás, kereslet-kínálat, szopipárna, baba öböl, doodoo kutya, mikrozható levendula illatú bárány, biogaia csepp, növekedési ugrás, szaporító fejés, cumizavar, szoptatási tanácsadó, bleb, tejkő, húzópakolás, laktaciós szaktanácsadó, babageometria, Én időm, Mi időnk, ADMIN/

A terhességem zökkenőmentesen zajlott. Vártam ugyan a NYÁKDUGÓ távozását, de a magzatviz hamarabb öntött el. 1 óra leforgása alatt GÁTVÉDELEM-mel megszületett a kislányom. 
Bár a páromnak nagyon tetszett a BABAÖBÖL, Én mégis sima kiságy mellett döntöttem. Az elalvásban a DOODOO KUTYA, a hasfájásban a MIKRÓZHATÓ LEVENDULA ILLATÚ BÁRÁNY segít, illetve a BIOGAIA csepp. 
Nem vagyok egy PARAMAMI nyugodtan vártam hogy belövelljen a TEJCI. Az Én babám nem lett ISZSZ baba, 3 óránként eszik. Ez nem azt jelenti, hogy hagyom üvölteni, de KOMFORT SZOPI csak muszáj esetén engedélyezett. Jól működik a TEJLEADÓ REFLEX-em, így érdemes lenne BLOKK SZOPTATÁS-t alkalmaznom, de inkább ülve hátradőlve szoptatok amiben a SZOPIPÁRNA segítségemre lenne, ha lenne.Nem fejek, türelmesen kívárom, hogy kialakuljon a KERESLET-KÍNÁLAT elve. 
Bizonyos időközönként jönnek a NÖVEKEDÉSI UGRÁS-ok, amikor a babám magának SZAPORÍTJA fel a tejet. Nem ISZSZ babám van, de nincs szükségünk SZAPORITÓ FEJÉS alkalmazására, mert ezt Ő helyettem megoldja. Mi használunk cumit és vizet is adok neki cumisüvegbol, bár állítólag mindkettő CUMIZAVAR-t okoz, így a SZOPTATÁSI TANÁCSADÓ semmiképp nem javasolja.  Az Én babám nagyon szépen és ügyesen szopik, így remélem sem BLEB sem TEJKŐ kialakulásától nem kell félnem. De ha esetleg úgy alakulna HÚZÓPAKOLÁS-sal mindkettő gyógyítható. Ilyen esetben viszont mindenképpen LAKTÁCIÓS SZAKTANÁCSADÓ segítségét kérném. 
A babám látásának fejlődésében segítségünkre van a BABAGEOMETRIA, mely két kötetével is biztosítja a szemizmok megfelelő fejlődését. 
Már szèpen összeszoktunk és kialakult minden, ugyhogy visszaköltözött az életünkbe az ÉN IDŐM és a MI IDŐNK! 
És még csak 2 hónapja ismerkedünk a világgal. 

Ha elolvastad, kiváncsi lennék rá, Te mit értettél meg??? 22 és 16 éve szültem, mégis pár hónappal ezelőttig Én ebből a szövegből a világon semmit sem! De mostmár rutinos vagyok, mert Google a barátom, szépen megkerestem minden kifejezés értelmét. 

Ha volna időm megírni a KISMAMÁK ÉRTELMEZŐ KÉZISZÓTÁR-át simán meggazdagodnék, mert ember legyen a talpán aki eligazodik ebben az információ halmazban. És mennyi lesz még?

Na és akkor tetézzük még, ha lúd legyen kövér, ott a Facebook, kismamák számára létrehozott csoportok tömkelegével. Aki eddig nem tudta hogy csinálja, ezután mégúgy se fogja tudni. Ami az egyik csoportban követendő, az tuti a másikban elutasításra talál.

Vannak csoportok ahol  mindezt olyan obszcén formában, hogy a kocsisok megirigyelnék. Persze Én is belefutottam. Meg akartam védeni valakit de amit kaptam azt nem tettem zsebre. Felment a pumpa, ranéztem a hölgy adatlapjára. Tovább nem is vitatkoztam. Kívártam. Egyre csak nyomta a kommenteket. Engem pocskondiázzott, közben alázta egyre lejjebb magát. Aztán mikor úgy gondoltam leért a legmélyére csak ennyit irtam kommetbe: Igazad van. Az adatlapodat elnézve fiatalabb vagy mint a lányom, valószínűleg Én meg idősebb mint anyukád, de nem vitatkozom, biztosan Te rutinosabb és tapasztaltabb vagy nálam gyereknevelésben. 

Végigkísértem egy csoportot, ahol a kismamák számára a szex ördögtől valónak számított. Persze vannak bizonyos szituációk mikor az orvos tiltja, na de ha nem akkor miért is nem lehet? A fogantatástól a szülésig eltelik 9 hónap. Aztán a 6 hetes szülés utáni tilalom, persze ha van már kedved, de lehet az több is, akár hogy számolok az majdnem 1 kerek év!!! Aranyba kell önteni azt a férfit aki ezt kibírja! Nem lepődtem meg, mikor sorra írtak ki a kismamák terhes vagyok és elhagyott a párom, nemsokára szülők elhagyott a párom, most szültem elhagyott a párom, pár hónapos a gyerek elhagyott a párom. Nem értem miért csodálkoznak???

Emlékszem volt idő, mikor senki nem akart szoptatni. Most pedig pont az ellentéte. Vért, verejtéket izzadva szoptasson mindenki, közben másokat földbe taposva hangoztatja,   aki nem tud az nem is anya. 

Döbbenettel olvastam egyik nap, hogy egymástk arra buzdítják a kismamák, hogy ne csinálj semmit, a Te dolgod csak annyi, hogy éjjel nappal állj rendelkezésére a babának. Ha kell szoptass óránként, ha kell órákon keresztül. A házi munka és az egyéb teendők a család és a férj dolga. Elgondolkodtam. A középső lányomat születésétől egyedül neveltem, és ott volt a 6 éves nővére. Segítségem semmi. Még jóhogy nem 2002. írunk, mert Én már felakasztottam volna magam. 

Volt olyan csoport is, ahonnan majdnem kitiltottak mert le mertem írni a véleményem. A kérdező azt szerette volna megtudni, meddig szoptathat. Olvasgattam a kommenteket, gondoltam leírom a véleményemet. Idézem: "számomra teljesen kiábrándító volt, mikor egy ismerősöm 7 éves gyereke cicit kért, anya meg simán felkapta a pólót. Mikor megkérdeztem, szeptembertől mi lesz ha megy suliba, azt válaszolta már megbeszélték akkor már csak reggel és este lesz cici. Szerintem ez már beteges." Pár perc se telt el, egy ADMIN máris kommentben felhívta a figyelmemet, hogy szíveskedjek a hozzászólásomat helyesbíteni. Ebben a csoportban a szoptatás semmilyen formája sem kiábrándító pláne nem beteges. Egyébként is a WHO szerint a szoptatás 0-8 éves kor között teljesen elfogadott. 

Aztán vannak csoportok, ahol versenyt űznek abból, ki tudja kövérebbre hízlalni a babáját. Az Én időmben még az volt a trend, hogy a baba fél évesen megduplázza egy évesen megháromszorozza a születési súlyát. A két nagylányom 2-3 évesen volt olyan súlyban, mint a mostani babák 6 hónaposan. Minden héten azért vagyunk meghurcolva és járunk ellenőrzésre, mert a 3. lányom is "csak" normál ütemben hízik!? 

Fél évesen 10-12kg babákkal dicsekednek. Döbbenet. Felmerül bennem a kérdés hogy bírja el ezt a súlyt az izom és vázrendszer? Vagy a babaökölnyi szív? Az Én időmben alig volt olyan aki tudta mi a Dévény torna, most alig van olyan aki nem tudja. Nincs annyi szakember az országban amennyi babának szüksége lenne gyógytornára a mozgásának a fejlesztésében. Az összefüggések nem tűnnek fel senkinek??? Csodálkozunk hogy Magyarország túlsúlyos??? Milyen lesz ez a generáció??? 

Szóval kapkodom a fejem! Olvasom a sok okosságot, közbe bújom a Google-t, hogy mindent megértsek. 

42 éves vagyok. 4 évig csecsemő gondozását tanultam, egészségügyi végzettségem van. Nem vagyok sem tanácsadó sem szakember csak ANYA de az nagybetűs erről már írtam http://anitavilaga.blogspot.hu/2015/08/anya-vagyok-egyes-szam-elso-szemelyben.html?m=1. Hála a harmadik gyermekemet nevelem. Nem lennék a bőrébe senkinek aki első gyerekes anyuka. Ez a sok ellentmondás, ez a sok jó és rossz tanács. Ez a nagy technika, a Google hatalma. Nincs segítség, nincs aki megmondja, vagy mindenki meg akarja mondani. Elveszett ebben a világban az ANYA, és az ösztönei. Mindenki mindent a nagykönyvben megírtak alapján, szépen, jól és tökéletesen képzel és akar. Könnyen mondja, osztja az észt másoknak. Csakhogy mindenki mögött bezaródik az ajtó. Onnantól kezdve egyedül van és a könnyeit nyeli tehetetlenségében. Mert semmi nem jó, sehogy nem jó, mégse úgy van. A baba üvölt, a Te gyomrodat marja az ideg, és nem tudod mit tegyél. Ilyenkor kellene valaki aki azt mondja ANYA vagy nagy betűs, hát hallgass az ösztöneidre. Te vagy azzal a babával egy nap 24 órájában, 1440 percében, 86400 másodpercében. Te látod, Te tudod, Te ismered minden rezdülését. Nálad jobban nem ismeri Őt senki. Csak figyelj rá és úgy csinálj mindent, hogy NEKTEK jó legyen! 

"Nem könnyű ma kismamának lenni" Én ebbe az össze-vissza kismama világba teljesen elvesztem, úgyhogy maradok Én a régi jól bevált módszereimnél amivel már két gyereket egészen jól felneveltem.

Ilyen és ehhez hasonló témák vloggban anitavilaga.


Fotó: Prohászka Szandra 









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések